För att ditt budskap ska exponeras över längsta möjliga period vill du ha en profilprodukt som håller över tid. Bomullskassar är en populär profilprodukt just av denna anledning. Kassen följer med både till gymmet och mataffären och är en riktig klassiker. Den finns dessutom i många olika utföranden och går därför att anpassa för de flesta tillfällen.
För att en profilprodukt ska användas bör den ha många olika användningsområden. Bomullskassar är populära följeslagare till både matbutiken och till träningen och uppskattas av många mottagare. Idag är allt fler miljömedvetna och undviker de plastkassar som går att köpa i mataffären genom att packa i bomullskassar istället. Många använder även bomullskassen för biblioteksböcker eller gymkläder eftersom den är enkel att packa i och håller för mycket. Innan du beställer en profilprodukt är det en bra idé att tänka igenom vilket användningsområde du tror att din produkt kommer att ha. Om bomullskassar har långa handtag kan de hängas över axeln och används på ett annorlunda sätt än en kasse med korta handtag. En fördel med bomullkassar som profilprodukt är att de har en relativt stor yta att exponera ditt företagsnamn eller ett längre budskap på. Den finns i många olika varianter och är därför enkel att anpassa efter just dina önskemål.
Håller länge = bra för miljön
Osunda konsumtionsmönster motverkas genom att ni undviker att beställa profilprodukter som bara används någon enstaka gång. Att en profilprodukts slängs bort är dessutom ingen bra affär för ditt företag eftersom budskapet får mindre exponeringstid. Bomull är ett material som håller länge och därför kan du räkna med att denna profilprodukt håller under många år. Trots att bomullstillverkning kräver stora mängder vatten så är det därför att betrakta som en relativt miljömedveten profilprodukt.
Den digitala marknaden
Trots att det digitala dominerar marknaden så har profilprodukter fortfarande en given plats. En fysisk produkt sticker ut när budskap susar förbi i sociala medier och får därför desto större effekt. Många människor gillar att få en genomtänkt och fin give-away, och detta stärker relationen till dina potentiella kunder. Om mottagaren dessutom använder produkten under många år så kommer ditt budskap att exponeras för många människor under lång tid upprepade gånger – något som ökar kännedomen om ditt varumärke.